13. května 2015

Abeceda knihomola | I


Dneska tady pro vás mám další článek do projektu Abeceda knihomola, který jsme vytvořili s Marky. Pokud se chcete zapojit, stále ještě máte šanci, stačí si přečíst úvodní článek a následovat instrukce.
I pro mě zatím bylo asi nejtěžším písmenkem, jelikož jsem nečetla snad žádnou knížku, která by tímto písmenkem začínala. Nakonec se mi přeci jenom podařilo sestavit seznam tří asociací, tak tady je máte.

Ispirace
Nejde čistě o čtenářská pojem, přesto je pro mě se čtením a psaním úzce spjatý. A myslím, že každému alespoň trochu umělecky založenému člověku, je tento pojem velmi dobře znám. Já sama se nepovažuji za přehnaně umělecky založenou, ale ráda píšu, ráda se vyjadřuji kreativně. A ke svému psaní potřebuji inspiraci. Zvláštní je, že inspirací pro mě může být téměř cokoliv. Někdy mě napadne celá povídka jenom na základě jednoho rozhovoru, který zaslechnu otevřeným oknem pokojíku. Jindy mi je inspirací zážitek, který jsem sama zažila. Inspirace je všude kolem mě a je součástí mého života. Taky často při čtení ráda uvažuji, co bylo inspirací autora pro vytvoření daného příběhu.

Imaginace
Ach, jak já jsem vděčná za tuto konkrétní lidskou schopnost vytvářet si v mysli obrazy! Myslím, že imaginace je hlavním důvodem, proč lidé rádi čtou. Kdybychom jenom poslouchali (či četli) slova, která by se nám v mysli nepromítala v složité obrazce, čtení by postrádalo smysl. A taky jsem moc ráda, že je má mysl kreativní a dokáže si v hlavě podle popisu detailně vytvořit obrazy, země, postavy, o kterých zrovna čtu.


Interpretace
Interpretace je pojem, který má velmi široký význam. Ve spojení s knížkami jej chápu tak, že každá knížka může být chápána více způsoby. To, jak děj vnímáme a jak chápeme význam celé knížky je jen jistou interpretací autorových myšlenek. Každá má recenze je jen mou interpretací děje a neznamená to, že ostatní budou mít na věc stejný pohled. A v tom je také skryto kouzlo čtení. A myslím, že i pro autory je tohle uvědomění velmi důležité, jelikož pro ně často může znamenat úlevu, když jsou kritiky moc zlé. :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)