16. dubna 2015

P jako Pivo | audiokniha


Loni jsem si předsevzela, že hodlám rozšiřovat své čtenářské obzory. Zjistila jsem totiž, že jsem četla až závratně velké množství knížek v žánru young adult, a proto jsem chtěla svoje čtenářské zážitky obohatit i o klasickou literaturu, adult knížky, knížky pro děti a audioknihy. A  proto jsem byla tak nadšená, když mi nakladatelství OneHotBook nabídlo audioknížku P jako pivo, jelikož tou jsem zabila dvě mouchy jednou ranou - knížka pro děti a audiokniha! Alespoň takové bylo mé očekávání. Ve finále se ukázalo, že P jako pivo je daleko více, než jen obyčejná kniha pro děti, ale o tom si více povíme později.

“You know what the game of golf is, don't you? It's basketball for people who can't jump and chess for people who can't think.” 

Když jsem se o P jako pivo poprvé doslechla, nestačila jsem se divit. Knížka o pivu a pro děti? A jak
může vůbec nějaký američan napsat knihu o pivě? Ovšem rozhodla jsem se, že si nebudu dělat předsudky a raději se sama přesvědčím, jestli takovýto námět může vůbec pro děti fungovat. Vyjímečnost této knížky spočívá v tom, že autor se nesnaží děti nijak zjevně poučovat. Jen popisuje události dospěláckého světa očima zvídavé šestileté Grácie Pierklové. Grácie má pocit, že všechno v jejím životě se poslední dobou točí kolem piva a rozhodne se, že této zlatavé tekutině musí přijít na kloub. Při svém pátrání mimoděky zažije spoustu zajímavých věcí, ať už jde o osobní kontakt s kapalinou, konfrontaci s učitelkou nedělní školky, nebo setkání se s vymyšlenou pivní vílou.

Ačkoliv jsem k samotnému příběhu původně přistupovala dost skepticky, musím říct, že napsat knížku pro děti o pivě byl opravdu skvělý nápad. Myslím, že děti podobné věci zajímají a určitě takto originální námět ocení. A v podání Toma Robbinse šlo i o opravdu jedinečně zpracovaný příběh, který si určitě s chutí přečtou i rodiče. Snad v žádné knížce jsem se ještě nesetkala s tak vtipnými a originálními přirovnáními. Je vidět, že autor povolil uzdu své fantazii, čímž se snadno zavděčí jak mladým čtenářům, tak i těm starším, jelikož je knížka díky nim neuvěřitelně vtipná.

“Beer can lead men to think they're mighty and foul-mouthed women to believe themselves amusing and hip.” 

Pro vyprávění této knihy nemohlo nakladatelství OneHotBook vybrat lepšího narátora než Oldřicha Kaisera. Oldřich je pro čtení pohádkového příběhu jako dělaný, jeho hlas je příjemný a uklidňující. V jeho podání nešlo jen o prosté přečtení příběhu, ale o opravdový posluchačský zážitek, jelikož se dokázal do rolí dokonale vcítit a skvěle je zahrát. Měnil hlasy pro každou postavu, odmlčoval se na správných místech a naopak zrychloval čtení v pasážích, kde si to příběh vyžadoval. Někdy se do příběhu tak vžil, že bylo těžké uvěřit, že knihu sám nenapsal.

Stejně jako u všech audioknih, ani v této nechybí hudební prvky. Trochu jsem se tohoto aspektu audioknížky bála, jelikož se může snadno stát, že hudební doprovod je moc násilný a kazí potom celkový dojem z příběhu. O to více jsem byla mile překvapena! V této knížce nešlo jen o hudební úvod do každé kapitoly, ale celou knížku provázelo množství různých zvuků, ciknkání, syšení, šumění či bublání, které byly do příběhu vsazovány na pravých místech a jenom podněcovaly humornou a rozvernou náladu.

“It's personal freedom, not hundred dollar bills that lights the soul's cigar.”

P jako pivo je opravdu jedinečná audiokniha. Samotný příběh nemusí učarovat úplně každého, ovšem v podání audioknihy je těžké si knihu nezamilovat. Takže pokud máte doma zvídavé dítě, které už nebaví stokrát omálané příběhy o princeznách a dracích, nebo pokud vy sami by jste si rádi rozšířili obzory a zkusili si poslechnout tak trochu výstřední pohádku, P jako pivo bude pro vás tím pravým.

Audioknihu P jako pivo si můžete objednat na stránkách OneHotBook.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)