30. prosince 2014

Hra o trůny audiokniha | Recenze

Hra o trůny je první díl epické fantasy série odehrávající se v středověku. Příběh začíná, když je lord Stark - strážce severu - povolán králem Robertem na jih, aby v úřadu zastoupil zemřelého pobočníka krále. Rodina Starků je tedy rozdělena a všichni jsou nuceni čelit hrozným nástrahám a intrikám v boji a trůn.

Autor: George R. R. Martin
Originální název: The Game of Thrones
Žánr: Fantasy
Délka nahrávky: 30:34:31
Čte: František Dočkal

Hra o trůny je série, kterou svět miluje. Dočkala se již filmového zpracování v podobě úspěšného seriálu od BBC. A není se čemu divit, knížka je to totiž opravdu zajímavá! Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o obyčejnou fantasy středověkou sérii, ovšem George Martin si pro nás připravil ve svých knihách daleko více. A co jeho knihu dělá tak výjimečnou?

Knížka je psána hned v několika úhlů pohledu. Je tedy velmi lehké porozumět dokonale všem postavám. Některé vám přirostou k srdci více, jiné méně, ovšem hned od první stránky máte pocit, jakoby jste všechny účastníky příběhu dokonale znali. Rozhodně si myslím, že spisovatel má obrovský talent pro vytvoření zajímavých lidí, o kterých je velmi zábavné a zajímavé číst (nebo poslouchat). Pro mě šlo o první zkušenost s posloucháním audioknihy a jsem opravdu ráda, že jsem se rozhodla poslechnout si zrovna tuhle knížku. František Dočkal má neuvěřitelně příjemný hlas a já měla pocit, jako bych se ocitla uprostřed příběhu zároveň se všemi hlavními hrdiny. Trochu jsem při poslouchání nahrávky měla pocit, jako bych se vrátila do dětských let a poslouchala večerní pohádku, čemuž hodně napomáhal fakt, že příběh se jen hemží králi, princeznami a hlavně kouzly a věštbami.

Co se děje týče, myslím, že hlavní zápletka snadno zaujme širokou veřejnost a může zajímat jak mladé, tak starší čtenáře. I když se jedná o sérii v sekci beletrie pro dospělé, děj je psaný tak poutavě a příběh Starkovy rodiny, čelící tak složité situaci, myslím musí zaujmout snad každého.
Děj této knihy se odehrává v rozmezí pár měsíců, přesto je knížka dost obsáhlá. A to je podle mě to, co knížce někdy ubíralo na lákavosti. Pro některé by tohle mohlo být předností, já jsem ale někdy měla pocit, že je děj až přehnaně natahovaný a možná by mu prospělo, kdyby byl kratší.

Ovšem i přes to jsem si tuto knihu zamilovala. Příběh i postavy mě učarovaly, přičemž fakt, že jsem knížku poslouchala, ještě dodával tomu všemu své kouzlo. Sérii bych rozhodně doporučila všem, kteří mají rádi napětí a mysteriózní příběhy ze středověkého období. Hra o trůny je příběhem, který vás naprosto pohltí a nenechá vás vydechnout, dokud nedočtete poslední větu.

90%

Za poskytnutí recenzní audionahrávky děkuju obchodu knihy.idnes.cz.