29. listopadu 2014

Wrap up | Listopad 2014

Wrap up je takové krásné slovní spojení, které podle mě nejde dost dobře do češtiny přeložit a tak jsem se rozhodla, že budu využívat tento název. Znamená to v podstatě shrnutí, zakončení, uzavření a to je to, co budu v tomto článku dělat. Shrneme si knížky, které jsem četla a něco málo si o nich povíme.
V listopadu jsem přečetla celkem 7 knížek. Což není zrovna nejvíce, vzhledem k tomu, že jsem celkem dva týdny strávila nemocná doma a měla jsem na čtení dost času. Na druhou stranu, nerada se do čtení nutím a pokud zrovna mám chuť dělat něco jiného (jako třeba shlédnout všechny díly  New Girl), tak prostě dělám něco jiného. Knížky čtu kvůli požitku a kvalitě, ne kvantitě.  Ale teď už se pojďme kouknout, co jsem tento měsíc četla.





Zůstaň se mnou - Gyle Forman
Databáze knih | Recenze
Mé sladké šestnácté století - Rachel Harrison
Databáze knih | Recenze
Triologie Chaos, Temný ráj - Patrick Ness
Databáze knih | Recenze
Nástroje smrti, Město ze skla - Cassandra Clare
Databáze knih | Recenze
Eleanor & Park - Rainbow Rowell
Databáze knih | Recenze
Ztracená naděje - Colleen Hoover
Databáze knih | Recenze
Triologie Chaos, Válka Hluku - Patrick Ness
Databáze knih | Recenze

Jak jsem již řekla, tento měsíc jsem byla dvakrát nemocná. A vždycky, když jsem nemocná, ráda čtu lehké oddechové knížky, o kterých i třeba vím, že se mi nebudou až zas tak moc líbit, ale čtu je, abych zabila čas. Je to pro mě, jako sledování přihlouplých telenovel v knižní formě.
Když si to shrneme, celkem jsem v listopadu (pořád nemůžu uvěřit, že už bude prosinec!) přečetla +-2432 stránek.
A protože se chystám na všechny knížky napsat samostatnou recenzi, nebudu už ke každé vypisovat, jestli se mi líbila, nebo o čem byla. Spíše si shrneme, které knížky měly jaká NEJ.

_________________________________________________________________________________
Nejlepší kniha
Nejlepší a nejkvalitnější rozhodně byla Válka hluku. Jak já si tuhle triologii zamilavala, to snad ani nejde vyjádřit. :)

Nejhorší kniha
I zde mé rozmýšlení nebylo zrovna těžké. Největším zklamáním pro mě byla Ztracená naděje (omlouvám se všem fanouškům).

Nejlepší obálka
Rozhodně Eleanor&Park. Tak je vážně kouzelná. Já si potrpím na minimalismus. Trochu mě sice štve, že na hlavní stránku dali doporučení Gayle Forman a nehodili ho na zadní stranu, ale i tak si myslím, že má obálka před ostatními navrch.

Nejhorší obálka
Mé sladké šestnícté století. Grrr, takový hnusný kýč bych od Cooboo nečekala...

Největší překvapení
Asi město ze skla. Velkým kandidátem bylo i Zůstaň se mnou a Eleanor&Park, ale abych byla upřímná, vůbec jsem nečekala, že se mi Nástroje smrti budou líbit... A ony se mi líbí. Není to nejlepší ani nejkvalitnější série, ale vážně mi ten svět přirostl k srdci...

Nejlepší pár
Jednoznačně a bez debat Viola a Todd z Chaos triologie. Momentálně patří mezi mé úplně nejlepší a nejvíc romantické páry a o kterých jsem kdy četla. Och. 

Nejvtipnější knížka
Žádná z nich nebyla vyloženě vtipná, ale myslím, že u Města ze skla jsem se párkrát zasmála Jaceho sarkastických poznámkám.

Nejoblíbenější postava
Čím dál tím více obdivuju Violu z Chaos triologie. Ta holka je úžasná a tak statečná a silná! 
_________________________________________________________________________________

Na závěr bych vám chtěla poděkovat. Listopad byl první celý měsíc, který jsem na blogu strávila a nečekala jsem, že jenom během jediného měsíce se mi toho tolik podaří. Jsem hrozně vděčná za vaši podporu a vaše komentáře, které mě vždycky neuvěřitelně potěší.
Taky se moc těším na spolupráci, kterou máme naplánovanou s Marky a jsem strašně šťastná za navázanou spolupácí s knihy.idnes.cz. A taky děkuju za krásných 17 pravidelných čtenářů, moc si vás vážím. Blog také přesáhl 1140 shlédnutí, což je podle mě naprosto nádherné. Děkuju. 
Jo a založila jsem si ask, tak pokud budete zvědaví a chcete se o mě dozvědět více (klidně i osobních) věcí, budu ráda, když napíšete.
ask.fm/KristyTheReader


15 komentářů:

  1. Schválně jsem zkoukla obálku Mé sladké šestnácté století a je to opravdu hrozný kýč, můžu jenom souhlasit. Ale taky mě překvapilo, že píšeš, že si za listopad přečetla JEN 7 knih. Pro mě je za měsíc 7 knih hodně, kéž by se mi takové číslo taky podařilo. :) Schválně si zkusím počítat, kolik knih přečtu za prosinec. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já průměrně za měsíc přečtu 4 knížky, ale vzhledem k tomu, že jsem byla dva týdny doma jsem čekala, že to bude minimálně 8 knih, ale jak říkám, nijak mi to srdce nerve. :)
      Moc děkuju za milý komentář. :)

      Vymazat
  2. Sedm knih je myslím úplně klasické číslo... A když jsi nemocná, neznamená to většinou, že čteš méně, protože je ti špatně? U mě to tak většinou je...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já měla "jen" zánět průdušek projevující se kašláním, které by mi ve čtení bránit nemělo. Ale neříkám, že je to špatné číslo, jsem s tím spokojená. :)

      Vymazat
  3. Sedm knih je určitě dobré číslo - tedy aspon pro mě :-)
    Já bych si chtěla přečíst Jestli zůstanu a láka mě i 16. století. No a budu si asi muset přečíst Eleanor&Park, protože ji všichni moc chválí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli zůstanu je fakt pěkná, originání oddechovka napsaná pěkným stylem. 16. století mi přišlo spíše pro mladší čtenáře, ale špatné to nebylo. A Eleanor&Park je fakt jedinečná knížka, rozhodně doporučuju! :)

      Vymazat
  4. Sedm knih je náhodou hezký číslo a tahle rubrika je super, já ji mám pod Knihy měsíce :D
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je taky super název. Ale když já jsem taková milovnice angličtiny... ^^ :)

      Vymazat
  5. Nástroje smrti sú super, ja už netrpezlivo čakám na náš preklad šiestej časti. Nechcem sa do toho púšťať po anglicky, lebo ako sa poznám, keď to prečítam, potom sa mi už nebude chcieť dokúpiť to po slovensky a to by bolo na prd, lebo mám všetky knihy :D
    Čo ma dosť prekvapilo, If I stay ma vôbec nebavilo, sekla som s tým niekde v polovici a ani film ma nebavil. Z toho som si pozrela prvých dvadsať minúť, potom som si to pretočila na koniec a nemala som pocit, že by som prišla o niečo dôležité.
    Inak tá obálka na šestnáste storočie nie je až taká hrozná, videla som už aj oveľa horšie :D
    A nakoniec ešte Stratená nádej... Beznádejnú mám zatiaľ prečítanú iba do polovice, ale plánujem ju dočítať, no na pokračovanie sa určite nevrhnem. Nie je to prerozprávanie toho istého z chalanovho pohľadu? Také neznášam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já u nástrojů zatím pkončila u třetího dílu. Možná se k tomu někdy v budounu vrátím, ale zatím mi to přijde dobře ukončené, tak mezitím (než přeloží šestku), přečtu další série a knížky.
      Co se If I stay týče... No každý má jiný vkus. Mě to přišel originální a krásně popsaný námět. :) Ale je teda pravda, že moc akce tam není.
      Beznaděje bylo podle mě ucházející do půlky a nadprůměrné od poloviny. Druhý díl už ale neskýtá žádná překvapení a je to jenom více sexistické, což bylo přesně to, co mi v jedničce vadilo. :D

      Vymazat
    2. Tak to ani ja nechápem inak, načo písala pokračovanie. Akože nesťažujem sa, CC píše super, ale takto ten koniec len zbytočne dobabre ako pri Mechanickej princeznej.
      A tú Beznádejnú si už fakt musím prečítať :D štve ma, že vždy sa objaví nejaká iná kniha a radšej sa vrhnem na tú, ako keby som dočítala toto.

      Vymazat
    3. Tomu naprosto rozumím, já to mám taky tak. Vždycky si vytvořím seznam toho, co chi číst, a stejně pak nakonec skončím u jiných. :D
      A já mechanickou princeznu nečetla, ale hrozně mě to štve. :D Je to přeložené jenom do slovenštiny a já nevím, jestli si troufám na tak dlouhou knížku v tomto jazyce, nikdy jsem nic slovenského (kromě blogů) nečetla. :)

      Vymazat
    4. Však to! Mám plnú poličku kníh na Goodreads, ktoré by som si chcela prečítať, ale problém je v tom, že ja si ich tam vždy len pridám, ale potom sa k nim už neodstanem, lebo sa objaví niečo lepšie, niečo, čo chcem prečítať skôr ako všetko ostatné.
      Ja som to čítala po anglicky a podľa mňa to bolo v pohode. Prosím ťa, slovenčinu určite dáš, ak rozumieš článkom na blogoch, kniha je nič. Nerozumiem, prečo sa toho Česi boja, slovenčina zase až taká odlišná o češtiny nie je. Ja píšem príbeh a mám napríklad radšej knihy v češtine, zdajú sa mi vtipnejšie a neprejavuje sa u mňa tak veľmi ten spisovateľský komplex, keď vidíš každú chybičku a každý nespisovný výraz. Pri slovenských knihách nájdem všetko a ruší ma to.
      Mala by si to skúsiť.

      Vymazat
  6. Sedm je celkem dobré číslo :) Já knih přečetla o něco víc (ale nejsem si přesně jistá číslem, nějak mi to splývá.. asi jich bylo devět, ale fakt nevím :D)
    Všechny knihy znám, ale ani jednu jsem nečetla. Město ze skla jsem měla půčené z knihovny, ale nějak jsem se sekla u druhého dílu a pak jsem to nestihla dočíst před vracecím termínem, čili se k tomu ještě chystám vrátit :D
    Ztracená naděje a Zůstaň se mnou mě popravdě moc neláká, ale ty ostatní bych si teda moc ráda přečetla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nástroje smrti jsou lepší, než jsem myslela, že budou. :)
      A ztracená naděje vážně za to nestojí. :) A vím, že ani Zůstaň se mnou není šálek kávy každého, ale mě osobně se to moc líbilo. :)

      Vymazat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)