29. října 2014

T5W | Má knižní Halloweenská doporučení!

T5W, nebo-li Top 5 Wednesday je super projekt, kdy každou středu je přiděleno téma a vy na zadané téma napíšete pět knížek, které se u vás s tímto tématem pojí. Tohoto každotýdeního ''řetězce'' se může zúčastnit kdokoliv a odkaz na všechny témata najdete tady na goodreads.
A protože zrovna to dnešní téma mě dost zaujalo, rozhodla jsem se, že se zapojím. V pravidlech se nikde nepíše, že musí nutně jít o knížky, které už člověk četl a proto jsem to tak trochu spojila a udělala seznam pěti knížek, které se chystám sama číst a nebo mi tématikou přijdou halloweenské.

#5
Jáma a kyvadlo / The Pit and the Pendulum
Edgar Allan Poe
Halloween, a podzim obecně, je pro mě obdobím, kdy se ráda vracím ke klasice. Ať už je to Zola, nebo Austenová, prostě ráda čtu klasické staré knihy. Pro tento Halloween jsem vybrala Poeho. Kdo jiný by byl ideálnější, než on? Jeho podivné, strašidelné a poutavé povídky jsou tím pravým do pochmurného podzimního počasí.

#4
Ve stínu černých ptáků / In the Shadows of Blackbirds
Cat Winters
Už jenom podle obálky musí být jasné, že tato knížka je na Halloween jako dělaná! Já se ji chystám přečíst už docela dlouho, ale ještě jsem se k ní nedostala. Jedná se o historickou paranormální fikci odehrávající se za první světové války v Americe, kdy vypukla španělská chřipka.

#3
Zmizelá / Gone Girl
Gillian Flynn
Tento mysteriózní thriller, jehož jak knižní, tak filmové zpracování, cloumá světem, je podle mě skvělá Halloweenská knížka. Sama jsem jí ještě nečetla, sedí mi na poličce už nějaký ten pátek a na začátku listopadu se jí chystám přečíst. Kdyby se vám nechtělo pouštět do knížky, doporučuju i filmové zpracování, je super!

#2
Město z kostí / City of Bones
Cassandra Clare
Na druhé místo jsem umístila pro někoho možná trochu neobvyklou knížku. Město u kostí není typickou strašidelnou, ani nutně Halloweenskou knížkou. Já jsem tento díl přečetla právě v tomto podzimním období a myslím si, že se do tohoto období hodí perfektně! Je napínavá, temná, chytlavá, plná akce, krve a bytostí, které se k halloweenu perfektně hodí!


#1
Příšerné příběhy strýce Montaguea / Uncle Montagues's Tales of Terror
Chris Priestley
Číslo jedna v mém seznamu rozhodně zabírá tato knížka. Už obal je podle mě hrozně sympatický a pozdimně strašidelný. Sestra knížku četla a říkala, že je to to pravé na Halloween a já se nemůžu dočkat, až si ji sama přečtu.



1 komentář:

  1. Skoro se všemi souhlasím, já bych tam asi ale ještě strčila horory od Kinga, protože ty k podzimu pro mě neodmyslitelně patří.. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za vaše vzkazy! :)